dilluns, de setembre 04, 2006

Air Berlín

Les companyies de baix cost han anat agafant embranzida. No solament per aquells que volen fer turisme de motxilla. Quan els preus d’un servei s’abaixen, tothom s’hi apunta: els motixllaires, els “alts” executius o qui sigui. Clar que no és el mateix fer un viatge transoceànic en primera o amb una companyia de baix cost. O anar-te’n a la Xina. Fer un trajecte considerablement llarg, per norma general no és aconsellable voler estalviar. El viatge pot resultar un autèntic suplici.

Air Berlín és una companyia que va fer fortuna portant alemanys cap a Mallorca i això li ha permès ampliar la xarxa de destinacions. S’ha de dir que tot i fer els quartos “en català”, que diria en Pla, la llengua que fan anar les hostesses és l’alemany bàsicament. Tot té un segell germànic inconfusible i tot i ser vols amb tarifes molt bones, la posada en escena és de companyia de “gamma alta”. Si dubtes, per exemple entre Ibèria o Air Berlín, només decideix-te per qui t’ho doni més barat. Amb el tema de la llengua tenen un tracte indigne similar. Tot el demés, fa o no fa... és més: amb Air Berlín, fins el darrer cop que hi vaig anar, encara em van regalar aquell entrepà fastigós típic d’avió, amb bossa enorme de paper reciclat, que sempre s’aprofita per una cosa o per altra.

Així doncs, per una ruta com la de Barcelona-Palma, acostumo a donar una ullada al que ofereix Air Berlín. Divendres cercàvem fer-hi una reserva, després de mirar altres opcions. Un cop feta tota la feina via internet, acostumem a fer una trucadeta a la companyia, per confirmar que la tecnologia no ens farà males passades. Sobre tot, perquè a l’haver un que és resident i un que no ho és, l’experiència ens diu que el cas no és apte per tanta tecnologia punta. Així és que la meva dona agafa el telèfon i, efectivament, tot el tràmit via web s’anul·la i cal fer-ho tot per telèfon.

Aleshores és quan aflora la mentalitat germànica aplicada a una companyia de baix cost. L’Ingo, un alemany que viu i treballa a Mallorca, avisa que de català res de res. Pacientment va agafant les dades. L’ordinador sembla que no li xuta i que el temps per omplir dos passatges dura una mitja hora llarga. Acaba avisant que rebrem confirmació de tot plegat en un SMS, per que sigui més ràpid. El missatget de l’Ingo arriba. Segons després un altre, també de l’Ingo que textualment diu:
“Hola X, eres encantadora. Tu voz me cautiva con su profunda femeneidad y denotas un intelecto chispeante. Me encantaria hablar mas contigo y conocerte, un beso, Ingo. KE HORARIO ES BUENO PA LLAMART, REINA?.

He de confessar que amb Ibèria aquestes coses no passen. Encara. A veure com anirà en endavant quan ja sigui en dansa la filial de baix cost per poder-ho afirmar rotundament.

16 comentaris:

Sulpertu ha dit...

Hòstia, Dessmond, quines coses que et passen, jaja !! Aquests alemanys són la hòstia. M´agradaria saber si realment li va captivar la veu de la teva dona o aquest tiu envia sms tothom. Ves a saber, potser també és un sms d´aquells pregravats i si ets un tiu el missatge és diferent...

Dessmond ha dit...

Sulpertu,
Jajaja, jo crec que té un missatge pregravat.
La meva dona li va contestar que era tan grossa que ha de jugar en un equip de futbol. El tio encara li va insistir. Amb dos missatges més, fins que li va dir que si "vols quedar, haurà de ser tots tres. Però el meu marit no té una tirada especial pels alemanys".
Quina manca de professionalitat. És clar que per segons quins preus, tampoc pot demanar que hi vagi inclosa l'eduació.

MaRiNa ha dit...

ajjajaja molt bona aqesta!!!

Dessmond ha dit...

Marina,
Els alemanys, a Mallorca, l'únic que fan bé és beure sangria i olé!.

Labmaniakes ha dit...

No pot ser homeeeeeeeeeeeeeeeee!!!De veritat que això és real o que?

Sulpertu ha dit...

Dessmond, molt bona la resposta de la teva dona (i quins collons el tiu encara insistint). Però bé, en llocs així no pots demanar professionalitat. Una vegada, comprant al Dia (no hi he tornat més) no hi havia ningú a cap de les dues caixes i hi havia cua. Vaig haver d´anar a demanar a dues empleades que estaven xerrant tranquilament que fessin el favor de treballar i atendre els clients

Dessmond ha dit...

Labmaniakes,
El que relato és cert.
De l'Sms només he canviat el nom de la meva dona -en castellà- per una X.

Sulpertu,
Trobo que encara vas ser prou educat amb aquestes pàjares. Les caixeres són un món a part, que dona per uns quants posts.

Sulpertu ha dit...

Si, tens rao, el cas és que normalment jo no m´acostumo a queixar, però és que ningú es movia de la cua (suposo que per no perdre el lloc). Si les caixeres donen per posts, la gent de les cues també, i com més gran, pitjor és la gent

Sir William Temple ha dit...

Collons amb l'Ingo!! Segur que deu ser com un robot i al final ja no sap diferenciar res.
A mi de les low cost la que mes m'agrada es Ryanair; es low cost pero intenten mantenir una molt bona imatge, enacara que sempre hi ha qui es queixa.

unanina ha dit...

Uaaaallllaaaa! I què va passar després?

l'home de la musica ha dit...

Si es que... els homes som... uf!
ara, jo als alemanys, els feia mes seriosos, pel seu caracter.
Bueno, almenys la decisio quedava a les teves mans.
Pero que listo eh???
i quina forma mes facil d'aconseguir movils el punyetero!

karbeis ha dit...

Dessmond, la veu de la teva dona segurament l'ha captivat perquè, amb el temps de fer la reserva, la teva dona no li va fer cap menció sobre pits ;-)

P.D.: Amic Dessmond, n'estas segur que la mitja hora de fer la reserva era deguda a que l'ordinador no li anava? :P

eldamar ha dit...

vaja quina anecdota!!!el que no puc atendre encara que no vinga al cas, son les vagues dels pilots...

Dessmond ha dit...

Sulpertu,
La vida és ben postejable, doncs!

Sir William temple,
Ryanair no l'he probat. Ara, ahir la van vessar a la plaça Catalunya! Em sembla que....

Unanina,
Encara en vols més? Despres de tres sms el tio no va donar més senyals de vida.

l'home de la musica,
Aquest tipus està incorrent en delicte, donat que fa anar dades condidencials -el mòbil ho és- per a usos no pactats amb l'empresa. Més que punyetero és rematadament imbècil.

Karbeis,
Jo ja em vaig ensumar que alguna cosa no rutllava... però no era l'ordinador. A l'ingo el que no li funciona és l'única neurona que se li suposa que té.

Eldamar,
A vegades les vagues dels pilots es fan per demanar -encobertament- que canviin als inútils que atenen el telèfon. Però no ho poden dir així de clar per no crear mala maror a l'empresa.

bellosoli ha dit...

El menyspreu que hi ha cap al català arreu és increïble i cal fer-hi alguna cosa! que això ja passa de taca d'oli! i el paio aquest del sms de què va? això no és només falta de professionalitat sinó és estar malalt del cap! la veritat, jo fotria una reclamació!

Dessmond ha dit...

bellosoli,
Aquest tipus en un impresentable, certament. Però no li vull dedicar més que un post. No crec que sigui perillós. Simplement un bandarra.